december8 , 2022

Tips om veel beter te slapen

Related

Parajumpers winterjas: de perfecte jas voor de winter

Op zoek naar de perfecte winterjas? Dan is een...

De online oefentesten bereiden jou voor op bijvoorbeeld de capaciteitentest

Het is prettig dat veel tegenwoordig online geregeld kan...

Het juiste cadeau voor hem

De feestdagen naderen alweer in rap tempo. Na een...

Ga voor zekerheid

Het leven van ons vrouwen kan best gecompliceerd zijn....

Waarom kiezen voor kunstgras?

Mijn partner houdt van tuinieren. Hij kan hele dagen...

Share

Omgaan met een

grote hoeveelheden stimulaties is tegenwoordig niet meer dan normaal. De telefoonschermen, computers en de drukke programma's met meerdere contacten is iets dat de meeste mensen kennen. Waar het enerzijds zorgt voor een actief en compleet leven waarin veel dingen gebeuren, kan het anderzijds typisch buitensporig zijn en slaapgebrek is een typisch probleem in de huidige samenleving. Na zo'n drukke dag en het besef dat de volgende dag er precies hetzelfde uitziet, is het niet altijd even gemakkelijk om tot rust te komen en ook een goede nachtrust te hebben.

Rustminuut voordat u gaat rusten

Het lijkt opvallender dan het is. Het rustmoment dat veel mensen hebben voordat ze gaan slapen, is een moment waarop de telefoon scrolt. Je hebt misschien de mogelijkheid om je op de bank uit te strekken als je dit doet, maar je geest moet nog veel verfijnen. Dus de rust die je hebt is een indruk. Om veel beter te gaan slapen is het goed om voor het slapengaan zo min mogelijk prikkels te krijgen om ervoor te zorgen dat het lichaam de nodige slaapstoffen kan aanmaken en ook minder 'aan' staat. Het lezen van een boek kan helpen, maar daarnaast ook een beetje schoonmaken of aandacht schenken aan liedjes.

Een uitstekend kussen

Een geweldig kussen wordt vaak te lichtvaardig opgevat. De setting waarin je slaapt bepaalt vaak de nachtrust. Wanneer deze plaatsing wordt onderbroken door het kussen waarop u rust, of de matras die echt over een aantal jaren moet worden vervangen, bestaat de kans dat u zeker veel beter zult slapen als deze dingen worden veranderd. Voor de buikslaper kan een buikslaapkussen bijvoorbeeld een enorme oplossing zijn. Deze zijn speciaal gemaakt voor personen die voornamelijk op hun buik rusten. Hun houding is meestal niet geschikt voor gewone kussens, het is niet voor iedereen vereist, maar het kan een enorm onderscheid maken.

Minder schermtijd

Het moment waarop we investeren, rekening houdend met ons scherm, is waarschijnlijk iets waar de meesten niet mee te maken zullen krijgen. Een paar uur is tegenwoordig gewoon normaal. Je moet er echter rekening mee houden dat je op dit moment eigenlijk een veelvoud van uren aan het werk bent, die je in feite ook je hersenen laat werken door te scrollen via je telefoon. Echt, dat is meer dan een vaste baan voor je brein. Minder weergavetijd betekent direct nog meer rest, om ervoor te zorgen dat als u dit minimaliseert, u veel extra veilig kunt slapen omdat uw hoofd minder overuren draait.

 

spot_img